Posts tonen met het label nijmegen. Alle posts tonen
Posts tonen met het label nijmegen. Alle posts tonen

donderdag 2 april 2015

Meet up: Ambitieuze meisjes @ Conceptstore Make my Day.

Afgelopen Dinsdag ben ik naar de eerste meet up in Nijmegen geweest van Ambitieuze meisjes. De host van deze avond was: Conceptstore Make my Day (zie interview hier). Op deze avond was Sharon Hilgers te gast, 25 jaar oud en aan de top van haar eigen sieraden imperium: 'My Jewellery' . Het was een erg interessante avond met een inspirerend verhaal en een gezellige sfeer! Kijk mee naar mijn verslag van deze avond. 


Foto: eigen
Vanaf half 8 konden we naar binnen en stapte je in de pas vernieuwde conceptstore Make my Day. Even rondneuzen tussen alle leuke kleding en hebbedingetjes. Vanaf 8 uur begon de avond en deze werd geopend door de eigenaresse van de conceptstore: Julie Ottevanger en Lobke Elbers van het Ambitieuze Meisjes team. Allereerst werd verteld wat Ambitieuze Meisjes allemaal doet. Ik had er zelf nog nooit van gehoord. Ambitieuze Meisjes is een netwerk voor jong vrouwelijk talent met de ambitie om succesvol en gelukkig in het leven te staan. Ze hebben een website met tips en inspiratie. Daarbij brengen ze ook hun eigen magazine uit en organiseren ze Meet Up's door heel Nederland! Ze zijn begonnen in Arnhem maar nu ook uitgebreid andere steden. Dinsdag was de eerste meet up in Nijmegen. Ze zijn ook bezig met het organiseren van Academy Classes waarbij ze workshops gaan geven. Wil je meer weten, de website is zeker een bezoekje waard!


Foto: Eigen 
Foto: eigen
Vervolgens was Sharon Hilgers aan het woord. Ze vertelde het verhaal over haar zelf gecreëerde droombaan. Eigenlijk is ze afgestudeerd als docent Frans en dat heeft ze ook een paar jaar gedaan. Al sinds ze 13 jaar oud was had ze een voorliefde voor sieraden, toen ze op stage was in Parijs een half jaar was ze vastberaden om daar een winkeltje te openen. Nadat deze droom niet door kon gaan is ze in Nederland verder gegaan met het geven van sieraden workshops naast haar baan als frans docent. Ze begon met My Jewellery op Facebook en kreeg al gauw veel volgers. Haar sieradenlabel is ondertussen zo uitgegroeid dat ze een team van 11 meiden aanstuurt in een groot pand in Den Bosch. Haar sieraden liggen in vele winkels in verschillende landen. Haar verhaal inspireerde mij enorm omdat het toch gaat om kleine stappen nemen, gewoon proberen en kijken waar je uitkomt. Ook al heb je nooit gestudeerd om manager te worden, kijk waar Sharon is uitgekomen ze stuurt toch zomaar een heel team aan. Wat de band van het team vooral sterk maakt is de onderlinge connectie. Vaak na het werk toch even borrelen maar ondertussen werken ze allemaal kei hard! 
Foto: Ambitieuze Meisjes
Foto: Ambitieuze Meisjes
Met Sharon Hilgers (Foto: Eigen)

maandag 29 december 2014

GADGETS - Meet my new (Taylor and) Frends

Al heel lang heb ik deze koptelefoon op het oog. Ik gebruikte altijd gewoon mijn oortjes en die deden het nog prima. Totdat ik ze laatst in mijn thee liet vallen, niet zo handig... Toen ik naar de Conceptstore Make my Day in Nijmegen ging voor een interview met de eigenaresse viel mij meteen 1 ding in de winkel op. Eindelijk zag ik de koptelefoon hangen! Nergens had ik hem nog gezien en ik wilde hem graag eerst zien en proberen voordat ik hem zou kopen. En aangezien het bijna kerst was had ik hem meteen bovenaan mijn lijstje gezet. En YES met onder de kerstboom lag deze fantastische koptelefoon! Er komt lekker geluid uit en de rose gouden doppen aan de zijkant kunnen vervangen worden voor andere. Er zit ook nog een handig opbergtasje bij, je kunt de oren inklappen en zo opbergen. Ik ben er in ieder geval helemaal weg van!

Foto's: eigen
Thanks to: Conceptstore 'make my day'






zondag 23 november 2014

COOLHUNT - Sid & Liv: a place that has lots of experience to offer!

As you walk through the 'van Welderenstraat' in Nijmegen you'll come along a little place that's overgrown with plants. It looks very cosy but if you come in you can feel the warmth of this place. That's Sid & Liv, a lunchroom, which will come with a new concept very soon!



WHAT? Sid & Liv is a very cozy lunchroom. If you enter it looks like you're walking straight into a living room. The building has amazing old-fashioned high ceilings. You'll feel right at home when you're going into this lunchroom. What's so great about Sid & Liv is that everything you sit on or eat with is for sale in the lunchroom or on their webshop. In the front of the lunchroom there is a little shop with all kinds of goodies you can buy.
Sid & Liv also uses pure products like their tea they get from a small tea company (Betjeman & Barton). Also the coffee is 100% biological en hand picked. There's even biological beer. The bread is baked according to a biological recipe and all of their products are fresh everyday. Pure nature! At Sid & Liv you can go for a breakfast in the morning, a high tea in the afternoon or a 3 courses menu every last friday of the month.
But as icing on the cake they will introduce a new concept namely: Vänner (Friends in Swedish)! From 15 January Vänner opens their doors on Thursday, Friday and Saturday at 18.30 when Sid & Liv closes at 17.30. The building will be changed into a restaurant where you can enjoy a 3 meal course with your friends. It's an example of 'table d'hôtes'. This means that you and your friends can join Vänner for a 3 course menu that changes every week.


WHY? Because of the feeling that you walk into a living room it's an example of the trend 'living-room society'. Also it's unique that you can buy everything you eat with or sit on. There's also an example of 'authenticity' because Sid & Liv uses biological products. Nowadays we attach more value to eating pure and biologically. This is exactly something they respond to. Also they put on the card where the products are from. You can't get it more honest. It's an experience on it's own to sit here. Not only with friends but just to relax on your own. This is not a boring lunchroom but it has so much atmosphere and that's what we're looking for these days. If we look at the needs behind these trends we see 'durability' and 'experience economy'.

In short Sid & Liv is an amazing lunchroom where you can also join for dinner from 15 January at Vänner!




______________________________________________________________________________

In dutch:
Als je door de 'van Welderenstraat' in Nijmegen loopt kom je langs een kleine gevel die begroeid is met planten. Het ziet er heel gezellig uit en als je binnenkomt voel je de warmte van deze plek. Dat is Sid & Liv, een gezellige lunchroom, die binnenkort ook nog eens met een nieuw concept komen!


WAT? Sid & Liv is een gezellige lunchroom. Als je binnenkomt ljikt het alsof je meteen een woonkamer binnenkomt. Het gebouw heeft fantastische ouderwetse plafonds. Je voelt je meteen thuis als je deze lunchroom binnenkomt. Wat zo leuk is aan Sid & Liv is dat alles waar je mee eet of op zit ook te koop is in hun lunchroom en webshop. In het begin van de lunchroom zit een klein winkeltje waar je allerlei leuke hebbedingetjes kunt kopen.
Sid & Liv maakt ook gebruik van pure producten zoals hun thee die ze krijgen van een klein thee bedrijf (Betjeman & Barton). Ook de koffie is 100% biologisch en hand geplukt. Er is zelfs biologisch bier. Het brood is gebakken volgens biologisch recept en alle producten zijn dag vers. Lekker puur natuur dus! Bij Sid & Liv kun je terecht voor een ontbijtje in de ochtend, een high tea in de middag en elke laatste vrijdag van de maand een 3 gangen menu.
Maar als klapper op de vuurpijl komen ze met een nieuw concept namelijk: Vänner (Vrienden in het Zweeds)! Vanaf 15 Januari opent Vänner zijn deuren om 18.30 op Donderdag, Vrijdag en Zaterdag als Sid & Liv dicht gaat om 17.30. Het gebouw wordt omgetoverd tot een restaurant waar je kan genieten van een 3 gangen menu met je vrienden. Het is een voorbeeld van ‘tables d’hôtes’. Dat houdt in dat je samen met je vrienden kunt aanschuiven bij Vänner voor een 3 gangen menu die elke week veranderd.   


WAAROM? Door het gevoel dat je binnenkomt in een woonkamer is het een voorbeeld van de trend ‘living-room society’. Het is ook uniek dat alles waar je mee eet of op zit ook te koop is. Er is ook een voorbeeld van ‘authenticiteit’ omdat Sid & Liv gebruik maakt van biologische producten. Hedendaags hechten we meer waarde aan puur en biologisch eten. Dit is iets waar ze perfect op inspelen. Ze zetten namelijk ook op de kaart waar de producten vandaan komen. Eerlijker kun je het niet krijgen. Het is al een ervaring op zich om daar te zitten. Niet alleen met vrienden maar ook om zelf lekker te relaxen. Dit is alles behalve een saaie lunchroom doordat het een gezellige sfeer heeft. En dat is iets waar we naar zoeken tegenwoordig. Als we kijken naar de behoeftes achter de trends zien we ‘duurzaamheid’ en ‘experience economy’.

Kortom Sid & Liv is een fantastische lunchroom waar je vanaf 15 Januari ook terecht kunt voor een 3 gangen menu bij Vänner!



All photos are made by me.

zondag 9 november 2014

BELEVING - Conceptstore Make my Day Nijmegen

Vorige week heb ik een bezoekje gebracht aan de conceptstore 'Make my day' in Nijmegen. En inderdaad it 'made my day'. Wat een superleuke winkel! Ik ben er al vaker langs gelopen maar wist nooit zo goed wat het was. Toen ik voor school op zoek moest naar een belevenis wist ik al gauw waar ik heen wilde!




Conceptstores poppen uit de grond als paddestoelen door heel Nederland, maar nog niet iedereen heeft ervan gehoord of weet wat het is. Bij Make my day in Nijmegen kun je lunchen bij Caf é Louis, naar de kapper bij de kapsalon van Amy Hofmans of je kunt lekker shoppen. Deze conceptstore weet zich ook goed te onderscheiden van online concurrentie. Tegenwoordig is het namelijk om alles via internet te kopen. Maar als je naar deze winkel gaat kom je niet alleen om zomaar naar de kapper te gaan of te lunchen. Nee het is echt een belevenis. Van leuke kreten die op de trap zijn geverfd tot leuke hangertjes aan de muur. Dit is precies wat de eigenaresse wilt uitstralen. Dit is niet zomaar een conceptstore. 




Het concept staat vooral voor lekker veel kleur en niet te abstract. De bedoeling is om lekker te genieten en jezelf niet te serieus te nemen. Gewoon lekker genieten en doen wat je wilt dat is waar make my day voor staat. Als we kijken naar de waarden staat deze conceptstore vooral voor lekker genieten van je vrije tijd, ontwikkel je eigen stijl en alles kan en niets moet. 




Ook maakt deze conceptstore een goede link met social media. Ze hebben namelijk een Facebook wall waar je een foto kunt maken met je aankoop en deze kunt posten op Facebook. Hiermee maken ze er een extra beleving van omdat je het kunt delen met vrienden. 




De setting van de conceptstore is een combinatie tussen vintage en nieuw. Door deze te combineren blijven de prijzen betaalbaar. Er zijn veel verschillende merken te verkrijgen, maar vooral nog niet bekende merken zoals Engelse en Scandinavische kleding en interieur merken. Daardoor maakt het deze conceptstore zo speciaal. Je vindt hier dingen die je in andere winkels niet zomaar tegen komt. Je kijkt je ogen uit als je binnen komt zoveel leuke kleding, gadgets en boeken. Er hangt een ontzettend fijne relaxte sfeer. Niet meteen een verkoopster die op je afstapt met de bedoeling om je iets aan te smeren. Nee je kunt gewoon lekker je gang gaan en rond kijken, het gaat natuurlijk om de beleving. Dit maakt deze conceptstore meer dan waar met het hele interieur van de winkel. 




De kern van deze conceptstore is dat iedereen zichzelf kan zijn en dat ook kan laten zien door midel van je outfit, interieur, boeken, eten en kapsel. Kortom bij Make my day kun je terecht voor een nieuw kapsel bij de kapsalon van Amy Hofmans. Of als je zin hebt in een lekkere gezonde, duurzame maaltijd kun je aanschuiven bij Café Louis. Ze heeft onder andere bio en fair trade producten om daar op te eten of mee te nemen. 





Mijn eigen ervaring:
Ik ging er met een frisse blik in, ik was nog nooit in een conceptstore geweest dus wist er ook nog vrij weinig van af. Ik sta altijd in voor nieuwe ervaringen en dit was echt een leuke ervaring. Ik had verwacht dat het gewoon een winkel was die zich een beetje wilde onderscheiden door een ander interieur. Maar deze winkel weet zijn gedachtegoed goed door te vertalen naar alle aspecten van de conceptstore. Ik heb een super belevenis/ervaring gehad. Het personeel was ontzettend aardig en zag er lekker hip uit. Na een praatje met de eigenaresse werd ik echt enthousiast. Ik vind haar echt inspirerend door wat ze met deze winkel probeert neer te zetten. Na een lekker sapje te hebben gedronken heb ik ook nog een leuke boekje gekocht ('Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn.) Het is geschreven door een lerares van onze opleiding (International Lifestyle Studies). En het is ook precies iets wat in deze winkel past.
Het was voor mijn zeker een memorabele ervaring en het lag zelfs tegen een transformerende beleving aan. Ik voelde me heel vrolijk toen ik door de winkel liep. Ik kreeg veel inspiratie en ook kreeg ik een gevoel van dat ik nieuwe dingen wilde proberen. 
Deze conceptstore is echt een aanrader, ik kom hier zeker nog vaak terug, want deze conceptstore MADE MY DAY!

Conceptstore 'Make my day'
Stikke Hezelstraat 65
6511 JW Nijmegen

Foto's: zelf gemaakt